Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieven Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar 180 Amsterdam

Het duo werkte het grootste deel van hun carrière vanuit Berlijn.
Marlon von Franquemont (r) en Reinier Demeijer-Gorissen
Marlon von Franquemont (r) en Reinier Demeijer-Gorissen
Marlon von Franquemont (r) en Reinier Demeijer-Gorissen
Marlon von Franquemont (r) en Reinier Demeijer-Gorissen

180 Amsterdam heeft Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen aangesteld als creative director. Het duo werkte het grootste deel van hun carrière vanuit Berlijn voor bureaus als Jung von Matt, DDB Berlin en Innocean Berlin. 

related partner content for mobile comes here

Van Franquemont en Demeijer-Gorissen studeerden aan de Willem de Kooning Kunstacademie in Rotterdam en werken sindsdien samen. Ze werkten voor merken als Mercedes-Benz, Nikon, Radeberger, Hyundai en Charité. Hun werk is bekroond op onder meer Cannes Lions, D&AD, Eurobest, Epica, One Show, FWA en ADC für Deutschland.

Onlangs nog wonnen ze een Gouden en Zilveren Leeuw in Cannes voor hun campagne Printed by Parkinson’s' en twee Grand Prixs bij Eurobest voor hetzelfde werk. 

Demeijer-Gorissen licht toe: 'Marlon en ik werken al meer dan 15 jaar samen en toch weten we elkaar altijd opnieuw uit te dagen en elkaar te versterken. Hoewel we het geweldig hebben gehad in Berlijn is het heel inspirerend om weer in Nederland samen te werken met een mooie club mensen.'

Von Franquemont is ook een coach voor internationaal creatief talent en was vier en een half jaar als tutor verbonden aan de Miami Ad School. 'We zijn erg enthousiast over ons volgende hoofdstuk terug in onze "Heimat" bij 180 Amsterdam, een bureau met een diversiteit in gender, komaf, leeftijd en klanten. Uit onze ervaring leidt dit altijd tot inzichtvolle discussies, waaruit weer prachtige ideeën kunnen ontstaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in