Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief duo Julio & César naar Cloudfactory

Het Amsterdamse bureau wil de sector resetten door de creatie te bevrijden uit de greep van te veel inwisselbare data en technologie.
César García, Sandeep Chawla en Julio Álvarez
César García, Sandeep Chawla en Julio Álvarez
César García, Sandeep Chawla en Julio Álvarez
César García, Sandeep Chawla en Julio Álvarez

Cloudfactory heeft het Spaanse team Julio & César in huis gehaald. Het internationale Amsterdamse bureau, dat tegenwoordig onder leiding staat van managing director Sandeep Chawla, wil met de twee zelfbenoemde creatief activisten ‘de creatie bevrijden uit de greep van teveel en inwisselbare data en technologie’. 

related partner content for mobile comes here

De vorige eindverantwoordelijken van Cloudfactory, Jessica Kersten en Sandrine Huijgen, zijn teruggetreden en vormen nu samen een freelance-duo Co.lab. Ze wilden zich meer toeleggen op het creatieve vlak. 

Julio Álvarez en César García prediken creativiteit en zeggen dat die creativiteit in hun ogen de onderscheidende factor is om waarde toe te voegen aan merken en bedrijven. Ze waren afgelopen jaren onder andere verantwoordelijk voor het mondiale account van Adidas-voetbal bij TBWA\Neboko en Philips-mondiaal bij Ogilvy Social.Lab.

Gelijkgestemdheid

Chawla zegt ervan overtuigd te zijn dat reclame draait om mensen en chemie. ‘Je kunt de beste, meest getalenteerde mensen bij elkaar brengen, maar als er geen gelijkgestemdheid is, zal dat nooit tot geweldig werk leiden. Álvarez en García en ik kwamen elkaar op het juiste moment tegen. We wilden en willen alle drie op een andere manier werken en we hebben chemie.’

Volgens Chawla komen klanten naar een bureau, omdat dit iets biedt wat zij zelf niet kunnen. ‘Het is daarom op z’n zachtst gezegd onverstandig om je spiegelen aan de klant; daarmee verlies je hun respect.’

Industrie 'resetten'

De managing director wil daarom inzetten op het creëren van een gezamenlijke cultuur. ‘Dat doen we door respect, eenvoud en vertrouwen centraal te stellen in de manier waarop we werken. Omdat dat de creativiteit bevrijdt. We willen klanten uitnodigen om ons uit te dagen met kleinere try-outs, in plaats van enorme pitchprocessen om zo eventuele verplichtingen aan te gaan, om eerst de chemie te testen.

Uiteindelijk hopen we gezien te worden als een speler die een sector mede ‘gereset’ heeft.’

Provocerend

Álvarez zegt dat het creatieve duo het beste werk maakt als ambitie en creativiteit voorop stonden. García: 'Het wordt tijd dat creativiteit niet wordt gezien als risico, maar als middel om je als merk op relevante manier te onderscheiden. Daarin zijn we vrij fanatiek, en noemen we onszelf daarom enigszins provocerend ook wel ‘creatieve activisten’.’

Lees ook: KFC presenteert kip en diversiteit in multiculticulturele campagne

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in