Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiebureau Clarify breidt uit naar Den Haag

Bureau opent tweede vestiging naast die in Amsterdam om fysiek dichtbij Rijksoverheid te zijn.
Niek Stevens, die de dagelijkse leiding van Clarify Den Haag in handen krijgt
Niek Stevens, die de dagelijkse leiding van Clarify Den Haag in handen krijgt
Niek Stevens, die de dagelijkse leiding van Clarify Den Haag in handen krijgt
Niek Stevens, die de dagelijkse leiding van Clarify Den Haag in handen krijgt

Het Amsterdamse bureau Clarify opent vandaag een tweede vestiging op de Nieuwe Uitleg in Den Haag. Volgens Paul Schilp, managing partner van Clarify, is het een logische stap om een kantoor te openen 'in het hart van de Nederlandse overheid'.

related partner content for mobile comes here

‘Al 15 jaar werken we binnen alle lagen van de Rijksoverheid. Ook de komende vier jaar zijn we geselecteerd als rijksbrede voorkeursleverancier. Dichtbij zijn betekent sneller schakelen en nauwer samenwerken.’

 Clarify groeit in een rol als full-service communicatiebureau. Schilp. ‘We zien de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productie in toenemende mate vervagen. Dat vereist fysieke nabijheid.’

Uitleggen besluitvorming

De dagelijkse leiding in Den Haag is in handen van Niek Stevens, die eerder als director werkte bij communicatiebureaus in Amsterdam en Melbourne. De afgelopen jaren stond hij bewindspersonen op ministeries bij als extern adviseur.

‘Duidelijke overheidscommunicatie is het belangrijkste instrument om polarisatie tegen te gaan’, zegt Stevens. ‘Ik heb zelf ervaren hoe ingewikkeld het is om besluitvorming goed uit te leggen en wat voor kansen er liggen om dat begrijpelijk, visueel en met meetbare impact te doen.’

Clarify houdt daarnaast een kantoor met 50 medewerkers in de Houthavens van Amsterdam. Het bureau, dat naast de overheid ook merken zoals Urban Arrow en de Rabobank als klanten heeft, ontstond in 2022 uit een fusie van Booreiland, in60seconds en Getting the picture.

Clarify specialiseert zich in ‘information design’ - de essentie uit een complex verhaal halen en deze verpakken naar effectieve communicatiemiddelen.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in