Overslaan en naar de inhoud gaan

BurgGolf wil af van elitair imago en kiest voor Being There

De exploitant hoopt ‘de meest inclusieve en toegankelijke’ golfbanen van Nederland te realiseren.
BurgGolf wil óók jonge en diverse doelgroep aanspreken
BurgGolf wil óók jonge en diverse doelgroep aanspreken
BurgGolf wil óók jonge en diverse doelgroep aanspreken
BurgGolf wil óók jonge en diverse doelgroep aanspreken

Golfbaanexploitant BurgGolf heeft creatief bureau Being There benoemd als vaste partner voor zijn merkstrategie en communicatie-activiteiten.

related partner content for mobile comes here

BurgGolf heeft zes golfbanen in onder meer Den Bosch, Purmerend en Zoetermeer en is hiermee naar eigen zeggen de grootste golfbaanexploitant van Nederland. Wel kampt het bedrijf met een zekere uitdaging: de sport vergrijst en heeft nog steeds een wat elitair imago, namelijk netwerkende rijke mannen in polo en ruitjesbroek.

Frisse blik

BurgGolf wil zich losweken van dat imago en heeft daarom de hulp van het Amsterdamse bureau Being There ingeschakeld. Vraag aan het bureau: kijk eens met een frisse blik naar het merk, de beleving op de golfbanen en hoe de sport wordt gepercipieerd.

'Golf staat symbool voor een wereld die de jonge en diverse doelgroep níet aanspreekt, bovendien hebben de meeste clubs een 'one size fits all'-aanpak: een bepaald format waar je als golfer aan moet voldoen', legt Olivier Koning van Being There uit.

Inclusief en toegankelijk

Sam van Eeghen, directeur BurgGolf, is begin dit jaar bij het bedrijf gestart om de organisatie en het merk 'future proof' te maken. Hij had al snel een grote behoefte een 'outside-in view' op de traditionele golf business. 'We zijn de samenwerking met Being There aangegaan met als doel de meest inclusieve en toegankelijke golfbanen van Nederland neer te zetten.'

Being There is inmiddels aan de slag met de nieuwe positionering van BurgGolf. De eerste campagne van de hand van het bureau moet komend najaar het levenslicht zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in