Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea neemt afscheid van Buutvrij en kiest voor DDB Unlimited

Een pitch ging aan deze keuze vooraf. Het eerste werk van de hand van DDB Unlimited moet in september het levenslicht zien.
Ikea wil naar een 'meer holistische aanpak' toe
Ikea wil naar een 'meer holistische aanpak' toe
Ikea wil naar een 'meer holistische aanpak' toe
Ikea wil naar een 'meer holistische aanpak' toe

Ikea Nederland brengt zijn merkstrategie en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Het reclamebureau won recent de pitch die werd begeleid door Fred Moolhuijsen van Brand & Business Architects.

related partner content for mobile comes here

Beide partijen laten weten dat er nu hard gewerkt wordt aan de uitwerking van een nieuwe merkstrategie om de positie van Ikea als 'betekenisvol merk' te versterken. Ikea ziet dat de concurrentie toeneemt en spreekt de ambitie uit om 'relevant te blijven voor zoveel mogelijk mensen'.

Het van origine Zweedse woonwarenhuis wil bovendien toe naar 'een meer holistische aanpak', waarbij Ikea als consumenten-, werkgevers- en corporate merk goed uit de verf moet komen.

Het eerste werk van de hand van DDB Unlimited moet komend najaar het daglicht zien. Recent werd het in Amstelveen gevestigde bureau ook het account van C&A gegund.

Een fijn thuis

Iris Midavaine, country communication manager Ikea Nederland: 'Met de vele uitdagingen anno 2022 zijn we relevanter dan ooit: een fijn thuis is zo ontzettend belangrijk. Wij proberen deze plek voor zoveel mogelijk mensen makkelijk, betaalbaar en duurzaam te maken.'

Dick van der Lecq, ceo DDB Unlimited: 'Ikea is een iconisch merk en gaat nu met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen een nieuwe fase in. We zijn trots om daar deel van uit te maken.'

Afscheid met knipoog

Met de keuze voor DDB Unlimited komt een einde aan de samenwerking met bureau Buutvrij for life. Het Amsterdamse bureau ontwikkelde sinds 2019 campagnes voor Ikea, waaronder 'Iedereen slim', de catalogus als audioboek en Bring back Friday, het duurzame tegengeluid op Black Friday.

Ikea neemt met een knipoog afscheid van Buutvrij. 'Bedankt voor de fijne samenwerking. Een toekomstig potje verstoppertje met en in Ikea sluiten we niet uit.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in