Premium

Welke kleur moet je in je marketingcampagne gebruiken?

De meest gebruikte kleuren zijn blauw, groen en oranje.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

geeft drie tips voor het juiste kleurgebruik.

De drie meest gebruikte kleuren:

1. Blauw is een veilige kleur

Blauw is de favoriete kleur van de meeste mensen, ongeacht sekse of leeftijd. De kleur wordt geassocieerd met betrouwbaarheid, autoriteit en vertrouwen.

Blauw geeft veel mensen een vertrouwd gevoel. Blauwe logo’s zijn bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter, Facebook, Samsung, Adidas.

 

2. Groen is een progressieve kleur

Groen doet denken aan natuur en groei. Het is de meest herkenbare kleur en roept een gevoel op van wellness en frisheid, vandaar dat veel voedingsmerken en bedrijven die zich richten op health de kleur groen in hun logo en branding gebruiken. Groene logo’s: Starbucks, android, Holiday Inn, BP

3. Oranje is een optimistische kleur

De kleur oranje kan gevoelens van zon en zomer oproepen, maar ook gevaar. Business2Community raadt aan de kleur te gebruiken als je wilt inspireren tot avontuur, of tot het nemen van risico of als je wilt benadrukken dat je producten goedkoop en efficiënt zijn.

‘Oranje merken’: Harley-Davidson, TNT, EasyJet.

Bureau Hollands Spoor zette eerder logo’s al in een .

Foto: Flickr

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie