RGA ventures
Een speciaal programma voor startups met geld. Zij worden in contact gebracht met het aanwezige talent en skills bij R/GA en krijgen toegang tot de Fortune 500 klanten van het bureau. Het doel? Startups laten uitgroeien tot voldoende schaal. Inmiddels zijn er meer dan 70 ventures geholpen, met partners als Verizon en Snap Inc. Een fijn voorbeeld is deze slimme case study van ShotTracker & Keemotion.
Consultancy
Terwijl consultancies de jacht op creative agencies hebben geopend, kiest R/GA de tegenovergestelde route. R/GA onderscheidt zich daarbij volgens Greenberg door een focus op executie. Het vermogen om risico’s te durven nemen en zaken op te pakken die tot innovatie leiden, maken het verschil. Met als motto 'consultants that make’ groeide de consultancy business van R/GA’s afgelopen jaar met 50%.
Alles is Connected
R/GA zich van andere agencies te onderscheiden op de aspecten connected communicatie en design. Hier draait het niet langer om grappige of tranentrekkende 30 seconden spots, maar om het inrichten van contactmomenten die de boodschap overbrengen. Zo laat Greenberg het voorbeeld zien van 'Nike on Demand', waarbij mobiele technology, slimme sportdata en chat worden ingezet om sporters hun doelen te laten behalen.
Infrastructuur van de toekomst
Digitaal en fysiek bij elkaar brengen is de toekomt. Om die reden heeft Greenberg een eigen ‘Connected space’ ingericht: de werkplek van de toekomst met innovatieve tools, inrichting, meubilair en infrastructuur. Alles om zijn medewerkers nog beter te laten samenwerken. Een centrale plek hierin heeft het R/GA OS, software voor het bijhouden van uren en budgetten en de backbone van de projectorganisatie.
Greenberg gelooft heilig in disruptie en R/GA is dan ook altijd maar voor 80% af. Gewoon omdat je in beweging moet blijven en een bedrijf dat 100% af is heeft nu eenmaal geen reden om te veranderen.
Het is mooi om te zien dat R/GA op vier totaal verschillende gebieden een statement maakt. Het is niet makkelijk: zorgen dat je als creative agency opklimt tot C-level en klanten overtuigen dat advertising meer is dan een single website of reclamespot. Maar dat we binnen de bureauwereld bij uitstek goed zijn in het doen, flexibel zijn en risico's durven nemen, is een feit.
Zolang we maar niet vergeten om wat we voor onze klanten doen, ook zelf in de praktijk brengen. Want het wordt pas gevaarlijk als je alles voor 100% op orde hebt.
Marjan Straathof is Head of Marketing & PR bij Dept
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!