Het Britse merk Lush doet zijn klanten regelmatig pijn, ben je net fan van die lekkere shampoo, wordt deze uit het assortiment gehaald. Een derde van het assortiment wordt elk jaar geschrapt en vervangen door andere artikelen.
Deze maand een leuk stuk in Fast Company over de marketingstrategie van het cosmeticamerk. Bij Lush is de drang naar verandering erg groot. "We reserve the right to make mistakes," zegt CEO Constantine. "I believe that's a great privilege".
Hoe speelt Lush het spel van vernieuwing? Via haar eigen forum, waarop tienduizenden "Lushies" hun mening geven over die veranderingen. CEO Constatine: "You don't have to wait until the next focus meeting; I can ask them a question, and they'll respond immediately," "We're far more challenged by our customers than we ever are by our competitors."
De baas is dagelijks te vinden op de forums en gaat regelmatigs discussie aan met zijn klanten.
Wat is het leven toch eenvoudig en wat kunnen veel marketeers daar veel van leren. Echt een merk van de 21e eeuw: constant aan het veranderen, kwetsbaar naar haar klanten en volop in discussie met die klanten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!