Wat elke marketeer moet weten over Lush

Kent u ze: "Lush"? Lush heeft 320 winkels, omzet $100 miljoen in 35 landen, met een geplande verdriedubbeling van de omzet in 2008. In Nederland zitten ze o.a. in de Kalverstraat. Zeker de moeite waard om eens naar binnen te lopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Britse merk doet zijn klanten regelmatig pijn, ben je net fan van die lekkere shampoo, wordt deze uit het assortiment gehaald. Een derde van het assortiment wordt elk jaar geschrapt en vervangen door andere artikelen.

Deze maand een leuk stuk in over de marketingstrategie van het cosmeticamerk. Bij Lush is de drang naar verandering erg groot. "We reserve the right to make mistakes," zegt CEO Constantine. "I believe that's a great privilege".

Hoe speelt Lush het spel van vernieuwing? , waarop tienduizenden "Lushies" hun mening geven over die veranderingen. CEO Constatine: "You don't have to wait until the next focus meeting; I can ask them a question, and they'll respond immediately," "We're far more challenged by our customers than we ever are by our competitors."
De baas is dagelijks te vinden op de forums en gaat regelmatigs discussie aan met zijn klanten.

Wat is het leven toch eenvoudig en wat kunnen veel marketeers daar veel van leren. Echt een merk van de 21e eeuw: constant aan het veranderen, kwetsbaar naar haar klanten en volop in discussie met die klanten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie