Wal-Mart wordt homovriendelijk(er)

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Amerikaans detailhandelsconcern wil nieuwe doelgroepen aanboren: de hogere inkomensklasse en de Amerikanen in de grotere steden en zal zich daarom ook meer richten op homoseksuelen.

Wal-Mart Stores heeft hiervoor , een gaymarketingorganisatie, in de arm genomen.

Daarnaast is Wal-Mart bezig om zijn homoseksuele medewerkers dezelfde (financiële) voordelen te geven als zijn getrouwde medewerkers.

Wal-Mart blijft echter wel voorzichtig. Het detailconcern zoekt niet de publiciteit op, waarschijnlijk uit angst voor conservatieve organisaties als en de . Wal-Mart is in 1961 begonnen in het zuiden van de Verenigde Staten en heeft nog steeds een sterke .

'Ik denk niet dat deze actie goed zal vallen in 'Main Street America' waar de meeste Wal-Mart winkels te vinden zijn', aldus de president van de Family Research Council in de Texaanse krant
" title="WALMART_GAY24_COX_W6331.html
">The Austin American-Statesman.
'Lage prijzen voor producten uit China zullen de mensen niet overhalen om klant te blijven als Wal-Mart deze weg inslaat.'

Een eerste voor klanten zichtbare stap die Wal-Mart zette, was het verkopen van de Brokeback Mountain-dvd ondanks protesten van conservatief-religieuze groepen.

De president van de National Gay & Lesbian Chamber of Commerce, een onafhankelijke burgerrechtenorganisatie verwacht dat Wal-Mart zijn leveranciers zoals en zal aanmoedigen uiteindelijk ook de stap te zetten naar een homoseksueel-vriendelijkere marketing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie