Amerikaans detailhandelsconcern Wal-Mart wil nieuwe doelgroepen aanboren: de hogere inkomensklasse en de Amerikanen in de grotere steden en zal zich daarom ook meer richten op homoseksuelen.
Wal-Mart Stores heeft hiervoor Witeck-Combs Communications, een gaymarketingorganisatie, in de arm genomen.
Daarnaast is Wal-Mart bezig om zijn homoseksuele medewerkers dezelfde (financiële) voordelen te geven als zijn getrouwde medewerkers.
Wal-Mart blijft echter wel voorzichtig. Het detailconcern zoekt niet de publiciteit op, waarschijnlijk uit angst voor conservatieve organisaties als Family Research Council en de American Family Association. Wal-Mart is in 1961 begonnen in het zuiden van de Verenigde Staten en heeft nog steeds een sterke conservatieve basis.
'Ik denk niet dat deze actie goed zal vallen in 'Main Street America' waar de meeste Wal-Mart winkels te vinden zijn', aldus de president van de Family Research Council in de Texaanse krant
" title="WALMART_GAY24_COX_W6331.html
">The Austin American-Statesman.
'Lage prijzen voor producten uit China zullen de mensen niet overhalen om klant te blijven als Wal-Mart deze weg inslaat.'
Een eerste voor klanten zichtbare stap die Wal-Mart zette, was het verkopen van de Brokeback Mountain-dvd ondanks protesten van conservatief-religieuze groepen.
De president van de National Gay & Lesbian Chamber of Commerce, een onafhankelijke burgerrechtenorganisatie verwacht dat Wal-Mart zijn leveranciers zoals Procter & Gamble en Johnson & Johnson zal aanmoedigen uiteindelijk ook de stap te zetten naar een homoseksueel-vriendelijkere marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!