Vodafone gaat in samenwerking met het Nederlandse bedrijf I-Wood vanaf 1 maart 2007 gratis dataverkeer (tot 10 MB) aanbieden aan verzekeringsagenten en apothekers.
Zij krijgen daarbij toegang tot gratis vakinhoudelijke mobiele content. Deze content wordt betaald door adverteerders, die in ruil hiervoor relevante reclame (permission based) bij de content mogen plaatsen.
Een Palm Treo zit in het pakket, een apart tariefplan (bellen,sms en dataverkeer) hoort bij het aanbod. De propositie zal dit jaar nog worden uitgerold naar andere zakelijke segmenten, maar ook naar consumenten.
Vodafone kwam in mei vorig jaar met 3 strategische prioriteiten: ten eerste Mobiel Plus (het mobieltje staat centraal, en daarbij horen diensten die waarde toevoegen), ten tweede een verdere integratie van mobiel, pc en internet (de samenwerkingsverbanden met Google en Yahoo zijn daar een voortvloeisel van) en als laatste het ontwikkelen van businessmodellen (reclame) die aan een mobiel gehangen kunnen worden.
De nieuwe dienst combineert de eerste en derde strategie. Jeroen Hoencamp, Directeur Zakelijke Markt Vodafone Nederland: 'Reclame en mobiele telefonie zijn een winnende combinatie want zowel adverteerders als klanten profiteren van dit soort nieuwe diensten.'
De reclames en gratis informatie (zoals klantinformatie of financiële rekenmodellen) voor verzekeringsagenten wordt geleverd door het Dutch Insurance Network (DIN). Apothekers ontvangen reclame en informatie van een uitgever in de gezondheidszorg.
Vodafone denkt bij de consumentenvariant bijvoorbeeld aan een model waarbij consumenten per klik een X-aantal eurocenten gratis krijgen, of aan een goedkoper pakket, maar dat staat nog niet vast, aldus de woordvoerder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!