Verkoop Coca-Cola Life in Groot-Brittannië daalt met ruim 50%

Dit is een jaar nadat de eenmerkstrategie is doorgevoerd.

Cijfers van Nielsen laten zien dat de verkoop van Coca-Cola Life in Groot-Brittannië 5,6 miljoen pond lager is in de eerste zes maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode in 2015. Dat is een daling van 54,5 procent.

De totale Coca-Cola-verkoop in die periode, een jaar doorvoering van de eenmerkstrategie, daalde met 7,6 procent naar 521 miljoen pond.

Meer duidelijkheid
De is een poging van het merk om meer duidelijkheid voor de consument te verschaffen en om de daling in omzet tegen te gaan.

Coca-Cola Life werd in 2014 in de markt gezet (in Nederland in 2015) als een gezonder alternatief voor de Coca-Cola met suiker, het bevat 45 procent minder suiker en calorieën.

Coca-Cola geeft zelf aan dat Life als nichemerk in de markt is gezet en vooral wordt ingezet op Coca-Cola Zero. Daar moet ook de groei vandaan komen.

Bron:  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie