De Customer Data Award is een waardering voor de organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet in te zetten. Een vakjury beoordeelt de genomineerden op verschillende criteria, waaronder rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.
Alle genomineerden onderscheiden zich door de manier waarop zij klantgegevens inzetten. Winnaar Vakmedianet loopt in die ontwikkeling echter voorop, aldus de jury.
Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award: 'Vakmedianet is er in geslaagd een cultuur te creëren die de klant als uitgangspunt neemt. Als resultaat van een veranderproces dat in 2013 is ingezet, is binnen de uitgeverij een compleet nieuwe manier van werken ontstaan. De traditionele zendstrategie is verdwenen, tegenwoordig staan contentcreatie en distributie op basis van klantkennis en klantbehoefte centraal.'
Ceesjan de Vos van Vakmedianet presenteert de winnende case vandaag, donderdag 10 november, op de DDMA Data Dag. Ook de drie andere genomineerden komen over hun aanpak vertellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!