De technologie is geïntegreerd in Tommy Hilfiger’s 3D-beeldherkenning Tommynow Snap app, die vlak voor Tommy Hilfiger’s ‘See Now, Buy Now’ najaarsshow werd gelanceerd.
Mediamonks zorgde samen met specialist 4DViews, dat de modellen op de catwalk werden vastgelegd in een 'volumetrische' opname. Hiertoe werden de modellen getransformeerd tot volmaakte 3D-figuren die in iedere AR-scene kunnen worden geplaatst.
Gebruikers van de app konden kleding dankzij deze technologie looks uit de nieuwe collectie selecteren en deze tot leven brengen door 3D-modellen hiermee te kleden. Ook konden ze favoriete outfits opslaan op een lijst die is gelinkt aan tommy.com en deze vervolgens aanschaffen of delen via Facebook en Instagram. Zie de video hieronder.
'AR heeft de slag gemaakt van experimenteel naar essentieel,' zegt main monk Victor Knaap van MediaMonks. 'De AR-integratie in de Tommynow Snap app brengt de exclusieve ervaring van London Fashion Week naar mensen in hun woonkamer, die het weer met vrienden kunnen delen via sociale media. Een perfect voorbeeld van hoe AR het leven van de massa gaat verrijken.'
Voor de Tommy Hilfiger innovatie maakte Mediamonks gebruik van de ervaring die het opdeed met ‘Into The Wild’; ‘s-werelds grootste publieke AR-beleving die het in samenwerking met WWF, Google en Lenovo ontwikkelde voor het ArtScience Museum in Singapore.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!