Eerder deden TLC en Vrouwen.nl gezamenlijk onderzoek naar het thema obsessies.
Een TLC-panel van 12.000 vrouwen in de leeftijd van 20-49 wordt de komende week ondervraagd over daten en de resultaten van dit onderzoek worden de dag na Valentijnsdag gepresenteerd.
Met de samenwerking hopen de mediabedrijven een zo groot mogelijk vrouwelijke publiek te bereiken met hun inzichten.
Daten volop in ontwikkeling
‘Het onderzoek leverde vorig jaar interessante resultaten voor en over de Nederlandse vrouw op’, vertelt Petra Knoth, channel director TLC. ‘Zo bleek dat een meerderheid van de Nederlandse vrouwen geen positief zelfbeeld heeft en dat 83 procent van de vrouwen niet tevreden is over haar uiterlijk. Dit jaar hebben we het thema "Daten" als onderwerp gekozen, vanwege het tijdloze karakter van het onderwerp en het feit dat daten volop in ontwikkeling is door dating-websites en apps.’
‘Op Vrouwen.nl schrijven we over alles wat vrouwen bezighoudt’, voegt Leonie ter Veld, hoofdredacteur Vrouwen.nl, daaraan toe. ‘Daten is hierbij een vaak terugkomend onderwerp. Maar hoe is het gesteld met de date-regels tegenwoordig? Betaal je wel eens op de eerste date? En hoe kom je überhaupt aan een date tegenwoordig, gaat het allemaal via Tinder? Dit soort vragen motiveerden ons om opnieuw een onderzoek te starten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!