T-Mobile's image en de schorsing van Ullrich

Wielerploeg T-Mobile heeft toprenner Jan Ullrich geschorst. Ook teamgenoot Oscar Sevilla en teammanager Rudy Pevenage zijn op non-actief gezet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voer niet alleen voor wielrenliefhebbers, maar zeker ook voor communicatiespecialisten. Hoe groot is het (nadelige) pr-effect hiervan op het merk T-Mobile? Is deze schorsing een bewijs dat het sponsoren van individuele ploegen en/of sporters steeds riskanter is geworden gezien de enorme financiele belangen die ermee zijn gemoeid? Kan men beter sporten ondersteunen? Enzovoorts.

Het nieuws is in Duitsland als een bom ingeslagen. Daar en niet alleen daar werd Ullrich gezien als de nieuwe toerwinnaar na het vertrek. En misschien worden onze Oosterburen ook nog uit de WK geknikkerd vanmiddag door Argentinie... Maar dit terzijde.

T-Mobiele schorst de drie omdat ze volgens de internationale wielrenunie UCI bij het Spaanse dopingschandaal zijn betrokken. Ullrich en Sevilla gaan nu niet van start in de Tour de France waarvan morgen de proloog wordt gereden, aldus diverse persberichten.

Volgens Bernard Hinault zullen 15 à 20 wielrenners van de startlijst van de Tour worden geweerd in verband met de dopingaffaire in Spanje. De Franse oud-wielrenner en vijfvoudige winnaar van de Tour bekleedt tijdens de Ronde van Frankrijk een pr-functie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie