Premium

SVBmedia en .bone worden RLVNT

De in oktober gefuseerde bureaus SVBmedia en .bone heten vanaf vandaag RLVNT. De ‘agency’ wil oplossingen bedenken waarbij niet wordt uitgegaan van consumenten als eindstation, maar juist van mensen als vertrekpunt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De verslaggever werd dinsdag op het kantoor van RLVNT verrast met een cadeau dat hij mocht uitpakken. Er kwam een pakket tevoorschijn met daarop het logo van het nieuwe bureau en daarin ook managing partner Rens Plandsoen. Een knipoog naar de propositie van RLVNT:
Plandsoen: ‘We stoppen mensen in een doosje. Mensen hebben veel te zeggen, waarom zouden ze dan ook geen zeggenschap mogen hebben over producten?&;
RLVNT vindt dat de consument niet bestaat. ‘We consumeren wat af, maar dat maakt ons nog geen consumenten. Het maakt ons allemaal relevant. Relevant voor merken die succesvolle producten en diensten op de markt willen brengen.’




RLVNT gaat niet uit van consumenten als eindstation, maar juist van mensen als vertrekpunt. ‘Je bent geen consument, maar mens. Bij big data gaat het nu niet om van wie het is. Dat gaan we veranderen.’

Het bureau biedt geïntegreerde strategieën, concepten en campagnes. Maar met intensieve monitoring, data-analyse en reporting kan het ook campagnes optimaliseren, zowel op het gebied van creatie als media. Daarnaast worden real-time advertising campagnes aangeboden via de eigen tradingdesk. Plandsoen: ‘Zo wil RLVNT inspelen op de veranderde wensen van klanten, die naast goed geïntegreerde crossmediale campagnes, meer dan ooit vragen om aantoonbare en onderbouwde resultaten.’

SVBmedia en .bone
Nog even terug naar vorig jaar. Communicatieadviesbureau SVBmedia en interactief reclamebureau bone gingen vanaf 1 oktober 2013 samen in één nieuw bureau. Vervolgens is gewerkt aan een geheel nieuwe naam en propositie.
RLVNT begint vanaf vandaag met 35 man personeel, bestaande uit ‘innovatieve creatieven’ en mediaspecialisten vanuit haar kantoor aan de KNSM-laan in Amsterdam. Plandsoen spreekt van het samenwerken van ‘logic (media en data) en magic (creatie)’. Het is de bedoeling om met die verbinding ‘relevante oplossingen te ontwikkelen voor merk en mens’

Als onderdeel van het Zwitserse PubliGroupe is RLVNT direct gelieerd aan digitale zustermaatschappijen als Zanox, Spree 7 en Improve Digital. Bij de presentatie van de nieuwe propositie was de vraag aan Plandsoen: ‘Wat zijn jullie nu eigenlijk? Een mediabureau, een creatief bureau? We zijn geen van beiden. RLVNT is een new kind of agency. Deze categorie bestaat nog niet.’ PubliGroupe wil de komende tijd verder investeren in zijn digitale netwerk en RLVNT past goed in dat verhaal.

Nieuwe energie
RLVNT heeft de afgelopen maanden een team van 35 mensen samengesteld die goed bij de nieuwe propositie passen. Het betekent ook dat er afscheid werd genomen van twaalf mensen. Onder meer Herco Tibboel, ceo en voormalig aandeelhouder van SVBMedia vertrok. ‘Deze verandering zorgt ook voor nieuwe energie’, zegt Plandsoen. ‘Het heeft altijd de consequentie dat iemand voor zichzelf geen rol ziet weggelegd of het misschien wel eng vindt om mee te veranderen. Een aantal mensen hebben we daarom moeten laten gaan, of ze zijn zelf vertrokken. Maar nu staat er een sterk team dat hetzelfde doel heeft. Ook hebben we nieuwe functies gecreëerd. Zo hebben we onder meer Sarah Reintjes (ex-ANWB) aangetrokken als solutions manager.’




Daarnaast zijn Rodger Werkhoven en Rik Kokkelink (die van .bone meekwam) de (&;hybride&;) creatieven die verantwoordelijk zijn voor een grote campagne die binnenkort gevoerd gaat worden. Deze crossmediale campagne focust zich niet alleen op de marcommarkt, maar ook op de ‘consumerende mens’ zelf. De campagne ‘People for Sale’ is een ode aan de waarde die mensen vertegenwoordigen. RLVNT roept hierbij iedereen op om hun mening en merkervaringen tegen een eerlijke en relevante beloning te delen. Inderdaad: de mensen gaan beloond worden voor hun mening. Dat zou zelfs een deel van het mediabudget kunnen zijn. ‘We rekenen af met de consument.’ In de campagne, in samenwerking met fotograaf Arjan Benning, staan dan ook mensen van de straat centraal.

Klanten
Hoe zit het tot slot met de klanten, onder meer Bavaria, NTI en Fontys, die natuurlijk wel mee moeten in het RLVNT-verhaal? Plandsoen: ‘We krijgen heel goede reacties, maar er zullen vast ook klanten zijn die zich minder kunnen vinden in de propositie. Maar we hebben gezien dat merken hier écht om vragen. Als je echt iets wilt dan moet je ook een stap maken. Dit is een tijd waarin alles schuift en dan kun je beter voorop lopen dan achter de feiten aan.’
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie