Sportevenementen in Nederland genereren 290 miljoen euro omzet

Ongeveer zestig procent van de inkomsten is afkomstig van bezoekers en deelnemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De vierhonderd belangrijkste sportevenementen in Nederland in trokken in 2014 gezamenlijk 11,6 miljoen bezoeken, een half miljoen meer dan in 2013. De evenementen genereerden een omzet van 290 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van de Sport Evenementen Monitor van onderzoeksbureau .

Van die 290 miljoen omzet, is ongeveer 60% afkomstig van bezoekers en deelnemers. De rest wordt opgehoest door overheden en het bedrijfsleven. De grootste sponsors zijn ABN Amro, Rabobank, KLM, Amstel Bier en Essent. 

Noord-Holland
In 2014 vonden er driehonderd topsportevenementen in Nederland plaats, iets meer dan het jaar daarvoor. 86% van de sportevenementen vond plaats in Noord-Holland.

De breedtesportevenementen hadden een miljoen deelnemers, 3% meer dan in 2013. Verreweg de meeste breedtesporters doen mee met loopevenementen. Vooral de obstacle runs zagen een grote stijging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie