Smartclip zet - sinds de start van de samenwerking - video-advertenties uit via VidZone en is verantwoordelijk voor de monetizing in onder andere Nederland, Duitsland en Scandinavië. Het inzetten van Smartclip's private video exchange SmartX Platform voor alle devices, biedt een grote stap voorwaarts voor VidZone's digitale strategie.
Marjolein Kiestra, Managing Director bij Smartclip Benelux: 'Door onze technologie en monetizing-ervaring voegen wij een meerwaarde toe en kunnen wij door het aanbieden van pakketten voor alle VidZone-kanalen premium adverteerders interesseren. Aangezien VidZone nu voor het eerst haar diensten aanbiedt via andere devices naast gaming consoles, kunnen wij het SmartX Platform op een meer efficiënte manier gebruiken om doelgroepen te bereiken via alle schermen. Wij zijn in staat om advertisingformats dynamisch en in real-time aan te bieden voor alle schermen, waaronder dus ook de Playstation-consoles.'
Over VidZone
Na de initiële lancering bij de Playstation 3 in 2009, is VidZone uitgerold van 7 naar 19 landen. In 2013 is VidZone erin geslaagd haar licentie naar Playstation 4 uit te breiden en in 2014 groeide het bedrijf door apps te lanceren voor mobiel, tablet en SmartTV, aanvankelijk eerst voor Samsung.
Ben Mison, Commercial Director van VidZone: 'Onze content wordt bekeken door een zeer specifieke doelgroep die steeds moeilijker te bereiken is via traditionele televisiereclames. Smartclip heeft de afgelopen vijf jaar bewezen één van de sterkste partners te zijn voor het aanbieden van relevante reclames voor onze doelgroep.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!