Volgende week ga ik aan het boek "simply better" beginnen.
Het boek gaat over de bedrijven die gewoon hun werk goed doen en dat is hun USP, simpel maar effectief.
Mij spreekt die gedachte erg aan, het valt me op dat dienstverlening vaak zo slecht is, dat het vooral opvalt als zaken goed gaan. Het is al zo erg, dat ik er vaak al vanuit ga dat een bedrijf zijn belofte niet kan nakomen, om dan positief verrast te zijn als dit wel zo is. Jammer eigenlijk. Aan de andere kant liggen er dus enorm veel kansen voor bedrijven die hun zaken goed in orde hebben. Zo simpel is dat ook weer.
Vandaag had ik een paar prima voorbeelden van goede dienstverlening. Mensen in een winkel die plezier in hun werk hebben (ook simply better) en dat merk je gelijk. Een dame in een winkel van de Free Record Shop die moeite deed, om een bestelling die ik via Internet had gedaan waarbij iets fout was gegaan, op te lossen. En met een grote glimlach.
Een jongen bij schoenenzaak Invito die tijdens het afrekenen een paar nuttige tips gaf en ook weer met een glimlach.
Jammer toch dat je zo weinig merkt dat mensen plezier in hun werk hebben, want het lijkt echt wel of het uitzonderingen zijn tegenwoordig. We willen steeds meer service, maar we krijgen het steeds minder. Zouden die mensen in die winkels die slechte service geven, zich ook ergeren als ze zelf slecht geholpen worden?
Maar om positief te eindigen, ik heb weer 2 mensen ontmoet die erg veel plezier in hun werk hebben. Free record Shop en Invito wees zuinig op ze, want ze maken het verschil.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!