Sheltersuit verwerft met abricampagne in zeven dagen nationale bekendheid

Posterscope, psCity en Isobar behalen groot succes met 'Laat daklozen niet doodvriezen'.

&;Laat daklozen niet doodvriezen&;, was de boodschap van de landelijke abricampagne die een week lang in de pers en op social media bezighield. Het idee van Posterscope en psCity om samen met Out of Home exploitanten JCDecaux, Exterion Media en Clear Channel belangeloos daklozen te steunen bleek te werken.

Ruim een miljoen mensen kende na zeven dagen het onbekende Sheltersuit (winterjas en slaapzak ineen) en weet nu waarvoor ze staan. De campagne van 3.500 vlakken ter waarde van 350.000 euro wist meer dan de helft van de volwassenen te bereiken en leverde daarnaast 5.300.000 PR bereik op met een mediawaarde van ruim 500.000 euro. de videoreportage.

Combinatie pr-actie en abricampagne
Er werd al vaak gespeculeerd dat een abricampagne in combinatie met een pr-actie over een actueel onderwerp goed werkt. De Sheltersuit campagne levert volgens Posterscope het bewijs. Op 20 januari 2016 werden op het Amsterdamse Rembrandtplein Sheltersuits - een winterjas en slaapzak ineen - aan daklozen uitgedeeld. De actie als start van de Sheltersuit abri-campagne kreeg bezoek van zeven cameraploegen en alle landelijke schrijvende pers van Nederland.

Daklozen als model
Isobar maakte de campagne met daklozen Mr. Potje en Sam als modellen. Er is gekozen voor een schokkend beeld waarin zij schreeuwen om aandacht voor het onzichtbare maar grote daklozenprobleem in Nederland. De ontbering die daklozen in de winter doormaken is vertaald naar een confronterende posteruiting die duidelijk maakt dat in Nederland nog steeds daklozen overlijden door onderkoeling. Sheltersuit is daar de oplossing voor. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie