Seepje zit in een nieuw jasje

Fairtrade-merk Seepje is gerestyled en heeft een nieuwe collectie vloeibaar wasmiddel.

‘De wasmiddelen onderscheiden zich door hun pastelkleuren en de in het oog springende vorm van een zeepblok. De flessen zijn gemaakt van hergebruikte plastic melkflessen, het etiket van het afval van suikerriet teelt’, zo staat in het persbericht.

Het oude design

Seepje werd in 2013 opgericht door twee studenten, Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse.  Ze ontwikkelden een verantwoorde wasmiddel, waarmee ze ‘de wereld schoner én mooier willen wassen’.

Het product is op dit moment in ruim 1.000 winkels in Nederland en België te koop.

Albert Heijn

Gabriëlse: ‘Wat volgt is een stap naar Albert Heijn en naar Duitsland, alsmede de lancering van een twee Seepje-allesreinigers.’

In 2015 zeiden de oprichters nog dat ze bewust wegbleven van ketens als Albert Heijn. &;Op 280 plekken zorgen we eerst dat alles goed loopt, dat we alles doen om de verwachtingen van gebruikers en winkeliers te overtreffen.&;

Seepje gebruikt de schillen van de Nepalese Sapindus mukorossi-vrucht en zorgden er zo in 2016 voor 60 leefbare jaarinkomens in Nepal en verschaffen zij werk aan 15 mensen met een beperking bij een sociale werkplaats in Arnhem.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie