Sanoma wint de Customer Data Award vanwege de wijze waarop het klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren.
'Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier om dit te doen, is door data-driven te werken,' zegt Ewout Vis, manager Marketing Intelligence & Big Data.
Sanoma combineert hiertoe het surfgedrag van mensen in het eigen netwerk van ruim zestig merken met onder meer abonnementsgegevens van de tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie. Op basis hiervan krijgen gebruikers gepersonaliseerde content te zien. Na een test bij VT Wonen wordt deze aanpak nu uitgerold over alle merken van Sanoma.
Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevantie, dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens durf. Daarbij is Sanoma open naar consumenten over hoe het omgaat met de verzamelde data; een winnende combinatie.’
Datadag
Ewout Vis presenteert de Sanoma-case vandaag op de DDMA Data Dag. Ook de andere genomineerden staan op het podium, evenals experts als Arent van ’t Spijker (Blinklane Consulting), Joris Merks-Benjaminsen (Google) en Roy Scheerder (Transavia). Bekijk hier het volledige programma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!