Gisteren kwam ik de term Roadcasting tegen. Het idee erachter is dat iedereen zijn eigen muziek in de auto kan delen met andere automobilisten, de muziek wordt daarbij uitgezonden vanuit jouw auto via een draadloos netwerk.
Andersom kun je je eigen voorkeuren opgeven en kijken of er muziek vanuit een andere auto wordt uitgezonden. Binnen het systeem kun je voorkeuren aangeven. Het systeem is daarmee een alternatief voor radiozenders. De playlist van de automobilist, wordt zo als het ware een radiozender die iemand anders kan ontvangen. Het systeem is bedacht en uitgewerkt op de Carnegie Mellon University in de VS.
De makers hebben subsidie gekregen van een niet genoemd automerk, dat netwerken tussen auto's wel ziet zitten over 5 jaar.
Er zitten volgens mij wel aardige elementen in het concept. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de iPod een belangrijkere plek gaat krijgen in de auto en je zo je playlist kan delen met andere automobilsten.
Wat ik minder vind aan het verhaal is dat het me nog teveel toekomstmuziek is, ik hou meer van concepten die je direct kan toepassen met techniek die vandaag al werkt. Dat is bijvoorbeeld het leuke van Podcasting, dat gebeurt hier en nu. De marketeer heeft het al moeilijk genoeg met de wereld van vandaag, laat staan met die van over een paar jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!