Regisseur Matthijs van Heijningen partner Levitate Film

Levitate Film haalt reclamemaker en filmregisseur Matthijs van Heijningen binnen als partner en creative producer.

Matthijs van Heiningen wordt bij productiemaatschappij Levitate medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe dramaseries en films. Het productiehuis van Alain de Levita, Paula van der Oost en Mark van Eeuwen werkte afgelopen jaren al samen met Van Heijningen voor het oorlogsepos en de vbekroonde speelfilm ‘De Slag om de Schelde’. De film trok afgelopen coronajaar meer dan 500.000 bezoekers in de bioscoop en is op Netflix wereldwijd inmiddels al meer dan 60.940.000 uur bekeken.  

In zijn nieuwe functie als creative producer werkt Van Heijningen nauw samen de drie partners, en gezamenlijk vormen zij vanaf januari het management team en voeren de dagelijkse leiding over het productiebedrijf. 

Van Heijningen’s carrière als reclame- en filmmaker omvat meer dan twee decennia. Voornamelijk actief op de buitenlandse markt voor het Amerikaanse bedrijf MJZ in Los Angeles. In die 20 jaar volgden alle belangrijke reclameprijzen en glorie voor commercials van onder meer Delta Lloyd, Centraal Beheer, Heineken, Canal Plus, Pepsi, Adidas, Nike, Volkswagen, PlayStation en Peugeot. In 2007 verhuisde hij naar LA en maakte daar zijn eerste Hollywood-film voor Universal, The Thing. In 2017 werd zijn commercial voor het automerk Kia verkozen tot beste reclame tijdens de Amerikaanse Superbowl.

Lees ook: Reclameregisseur Matthijs van Heijningen jr.: ‘Mensen waarderen intelligentie in film’

Van Heijningen: 'Mijn nieuwe rol markeert een terugkeer naar film, een genre waarmee ik van jongs af aan mee ben opgegroeid. Het werd tijd voor een volgende stap in de samenwerking. Ik kijk er naar uit om me in te zetten voor de groei van Levitate Film en de ontwikkeling van producties voor de Nederlandse én internationale markt.'

De Lavita zegt: 'De chemie en passie voor het vak zorgen ervoor dat Matthijs een sterke aanvulling is op ons team en een geweldige schakel tussen ons in-house scenario, regie- en productieteam.'

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Protara Smitha
You can look at the negative as just an experience that you can learn from. Don’t take the event personally about who you are overall and move forward.
https://tutuappx.com/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie