Smarthouse Films tekent voor de realisatie van de campagne.
Het wijnmerk Neleman wordt geproduceerd in Spanje door Derrick Neleman en zijn partner Diego Fernandez Pons. Neleman is de voormalig oprichter van online wijnwinkel By the Grape en won daarmee eerder onder andere een Wine & Marketing Award.
Het temperamentvolle karakter, van zowel de wijn als het Spaanstalige volk, is het uitgangspunt van de nieuwe campagne.
Relativerende wijn
De campagne bestaat uit twee dramatische films, waarin een situatie dreigt te escaleren, maar de krachtige wijn de boel direct relativeert.
‘Neleman is een bevriend wijnhuis met een klein budget, maar groots van vertrouwen en ik heb regisseur Maurice Heesen in contact gebracht met eigenaar Derrick Neleman’, vertelt Danielle Guirguis, oprichter van Smarthouse Films.
‘Heesen was blij dat hij met deze opdracht kon laten zien dat hij de stijl “bewegende foto’s” is ontgroeid. Met deze actors driven films voegt Heesen een nieuw aspect aan zijn portfolio toe. Daarnaast tonen wij als producent aan, dat wij ook met een experimentele aanpak high end filmische commercials kunnen maken.’
De campagne is sinds deze week online te bekijken:
Neleman - Temperamental Spanish Wine. He's Done - by Maurice Heesen
Neleman - Temperamental Spanish Wine. It's Over - by Maurice Heesen
Credits
Client: Neleman Wijn
Concept: Maurice Heesen
Director: Maurice Heesen
Producer: Smarthouse Films, Danielle Guirguis & Jaap Hermans
DoP: Niels Boon
Gaffer: Joris Hetsen
Production Design: Ralf van Lanen for Jelier & Schaaf
Editing: Manuel Rombley
Grading: Magic
Sound Design: Job Michel for Studio Lennert Hunfeld
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!