Begin november werd bekend dat Publicis Groupe 3,7 miljard dollar (3 miljard euro) betaalt voor het moederbedrijf van SapientNitro. Daarmee is Publicis
De nieuwe digitale tak gaat Publics.Sapient heten en Alan Herrick, Sapient’s ceo en co-chairman, gaat de scepter zwaairen. Ook komt hij in het nieuwe Publicis-management Directoire+.
Herrick noemt de combinatie ‘de grootste verandering’ in de markt ooit. ‘Niemand komt in de buurt bij deze deal.’
Digitale consulting
De grote communicatieholdings richten zich steeds meer op digitale advertising, omdat grote merken hun doelgroepen meer online en via smartphones proberen te bereiken.. Daarbij zien ze meer en meer concurrentie van Google en Facebook. De overname van het tech-geörienteerde Sapient door het Franse concern is daarvan een uitvloeisel. Daarnaast gaat Publicis Groupe met het inlijven van Sapient ook de concurrentie aan met bedrijven op het gebied van digitale consulting.
Publicis nam Sapient over nadat de fusie met Omnicom afgelopen zomer mislukte. Amerikaanse analisten vroegen zich bij het bekendmaken van de overeenkomst met Sapient af of een investering van 3,7 miljard dollar niet veel te veel is voor Publicis en meenden dat het verstandig zou zijn eerst de operationele problemen op te lossen alvorens zo’n enorme investering te doen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!