PR oorlog over gezonde sigaret

Reynolds Tobacco Company houdt stug vast aan de promotie van een 'veiliger' sigaret.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondanks campagnes van Tobacco Free Kids (CTFK), de American Cancer Society
en de American Heart Association, die opriepen de marketingtests van de
Eclips en de gezondheidsclaims een halt toe te roepen, volhardt de
tabaksgigant in zijn nieuwe vinding. De introductie van de peuk in Texas
verloopt dan ook op schema. De CFTK probeert daarbij in samenwerking met
andere anti-tabakslobbyisten de introductie van de sigaret in de
detailhandel te vertragen door een beroep te doen op gezondheidsorganisaties
in Texas en op landelijk niveau.

Reynolds is als sinds vorig jaar bezig de sigaret onder de aandacht van het
publiek te brengen via direct mail en de website die de
gezondheidsclaim een wetenschappelijk cachet moet geven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie