Half juni werd bekend dat Volkswagen Group internationaal voor een nieuw mediabureaunetwerk had gekozen: PHD. Het betekent dat in veel landen een einde komt aan de samenwerking met MediaCom. Toen leek het logisch dat in Nederland VW-importeur Pon's Automobielhandel ook naar PHD zou gaan. Dat blijkt niet het geval. Pon’s heeft ervoor gekozen om na een lokale review voor de behartiging van haar mediabelangen door te gaan met de samenwerking met MediaCom.
Innovatie
Pon heeft ervoor gekozen om in Nederland zijn eigen weg te volgen. Jasper van der Bijl, Manager Marketing Communicatie bij Volkswagen en verantwoordelijk voor digital en media voor de diverse merken binnen Pon’s Automobielhandel, heeft de review begeleid samen met 3MO.
Van der Bijl: 'De keuze voor MediaCom werd gemaakt omdat dit bureau continue wil innoveren en een sterke invulling geeft aan mensen, strategie, trading, data en digital.'
Fresh Fruit
Daarnaast heeft Pon alle digitale performance dienstverlening ondergebracht bij Fresh Fruit, onderdeel van de Greenhouse Group (net als MediaCom onderdeel van GroupM). Naast integratie moet de samenwerking met Fresh Fruit zorgen voor de volgende stap in de wijze waarop MediaCom voor Pon 'op slimme wijze met audiences om kan gaan en media in real time kan optimaliseren'. De digitale werkzaamheden die Fresh Fruit gaat doen, lagen eerst bij meerdere digitale bureaus. De eerste werkzaamheden zijn deze zomer al overgenomen.
Maiko Valentijn, CEO van MediaCom over de keuze van Pon: ‘Wij zijn ontzettend trots en blij dat wij verder mogen werken voor de prachtige merken van Pon. Zij hebben zoals vaker bewezen alleen te gaan voor wat zij als beste ervaren voor de merken. Het feit dat Pon hiermee zijn eigen koers vaart is uniek. We gaan met veel enthousiasme door.'