Playboy gaat de deostrijd met Axe aan

Een zwarte deospray, weinig tekst en een visual die aantrekkingskracht uitstraalt. Veel mannen herkennen een dergelijke advertentie meteen als eentje van de hand van Axe.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de vandaag verschenen is er echter een nieuwe speler die op en soortgelijke manier ook 'speels, sexy en uitdagend' gevonden wil worden.

, een 's werelds grootste geurhuizen, onder andere verantwoordelijk voor geuren als Davidoff, Calvin Klein en Adidas, tekende begin dit jaar een licentiecontract met Playboy. In het persbericht omschreef Christie Hefner, Chairman en CEO van Playboy Enterprises, het Playboy merk destijds als een "aspirational lifestyle brand that embodies a very playful, metropolitan lifestyle of success and sexiness." De senior vice president marketing van Playboy, Steve Mormoris, voegde daar 'a lifestyle of fantasy and desirability' aan toe.

Best opvallend dat Axe en Playboy elkaar qua merkwaardes weinig ontwijken. Vooralsnog kwamen ze elkaar qua producten echter weinig tegen. Met Playboy Body Spray komt daar nu verandering in. De lijn verschijnt in vier varianten met weinig inspirerende namen als Miami, Hollywood, Malibu en Vegas. De pay-off van de Playboy deo, press to play, is dan wel weer leuk gevonden, maar zou ook Axe niet misstaan. Bijzonder overigens dat er buiten de Kruidvat folder nog nergens iets over het nieuwe product te lezen valt.

De eerste reacties van mannen om me heen zijn niet echt positief. Het gemis aan blonde babes met blote borsten (in verband met de consistentie) en de overduidelijke gelijkenis met Axe, maken de eerste indruk geen beste. Wat vinden we er hier op MolBlog van? Gaat Playboy Body Spray het helemaal worden voor de speelse, sexy en uitdagende man van nu of verdwijnt dit product binnen twee maanden van de schappen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie