Openheid bij defensie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag op de site van NRC.Next: het volledige communicatieplan van Defensie voor de missie Uruzgan. Het beschikbaar stellen van het plan past in het streven naar openheid.   NRC Next hierover:
‘Het is voor het eerst dat Defensie een aparte communicatiestrategie schrijft voor een vredesoperatie. Daar is ook alle aanleiding toe. „De missie naar Uruzgan’’, schrijven de ambtenaren, „wordt naar verwachting een zware missie, met mogelijk diverse incidenten.’’ De vraag is hoe Defensie hier het beste mee kan omgaan. Wat als straks de eerste lijkkisten met Nederlandse driekleur arriveren op vliegbasis Eindhoven? Hoe voorkomt Defensie dat de publieke opinie in Nederland zich dan tegen de missie keert? Defensie heeft besloten zo open mogelijk te zijn. Uit het Communicatieplan Uruzgan waarover nrc.next vandaag als eerste krant schrijft: De waardering zal toenemen naarmate het begrip voor ons optreden en onze organisatie toenemen. Met andere woorden: begrip leidt tot waardering. Voor het eerst zal Defensie daarom experimenteren met ‘embedded journalism’: wisselende groepjes journalisten zullen constant verslag mogen doen van het wel en wee van Nederlandse militairen.   Want: Continuïteit in de berichtgeving is van groot belang. Daardoor wordt een ontwikkeling aan het Nederlandse publiek zichtbaar gemaakt. Dit is niet alleen goed als die ontwikkeling positief is. Juist als zich een verslechtering in de veiligheidstoestand voordoet, is het van groot belang dat het Nederlandse volk daar via de media bij betrokken wordt. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Een verstandige zet van de afdeling Communicatie van Defensie?

zie voor het volledige plan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie