Marketingprocessen stroomlijnen door online databases aan te maken voor campagnematerialen, huisstijlen en/of mediaspecificaties: Marketing Process Management is een trend en ook Heineken ontkomt er niet aan.
Want Heineken International laat Adgistics een op maat gemaakt Advertising Management Systeem (AMS) ontwikkelen dat de bierbrouwer in staat moet stellen om 'de consistentie van internationale Heineken-campagnes te verbeteren maar ook de reproductiekosten sterk te reduceren'.
Via het systeem krijgen marketingmedewerkers van lokale Heineken-vestigingen toegang tot een online database met internationale campagnematerialen en mediaspecificaties.
Gebruikers kunnen online de uitingen selecteren en aanpassen aan de eigen wensen en taal. Nadat de gebruiker ook de gewenste mediatypen en plaatsingsgegevens heeft gekozen, verstuurt het systeem de bestelde materialen, volledig automatisch en conform Heineken's campagne guidelines en de juiste technische specificaties, naar media-exploitanten en grafische bedrijven in binnen- en buitenland.
'Het systeem dat Adgistics bouwt, stelt onze organisatie in staat om, waar ook ter wereld, sneller, beter en tegen lagere kosten gebruik te maken van onze collectieve, internationale marketing en communicatiekennis', aldus Shane Hoyne, International Communications Manager Heineken.
Adgistics ontwikkelt sinds 1999 online advertising management systemen. Het bedrijf ontwikkelde eerder voor Adecco, Adidas, Aiwa, Canon, Coca-Cola, Disney, Ford, Goodyear, GlaxoSmithKline, Intercontinental Hotels, Patek Philippe, Richemont, SAB Miller, Sony en Vodafone.
Andere bedrijven die zich bezig houden met marketing process management zijn Starbrand van Euro RSCG4D, Capital ID, Adnovate, Oracle en SAP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!