(Onderzoek) Online verkoop: retail & logistiek moeten samenwerken

Ondanks de lastige economische situatie van de detailhandel stijgt de online verkoop sterk. In 2012 steeg de omzet van e-commerce met 9 procent naar 9,8 miljard euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

En het aantal startende webwinkels of MKB-bedrijven die ook via internet verkopen stijgt nog steeds. Maar ondanks het ogenschijnlijke gemak waarmee deze markt groeit, is er op het gebied van e-fulfilment, de logistieke afhandeling van e-commerce bestellingen, ruimte voor verbetering.

Dit concludeert dat is uitgevoerd in het kader van het programma MKB en Ondernemerschap, in samenwerking met ING en Transport en Logistiek Nederland.

Het succes van webwinkels is sterk afhankelijk van goede service en logistiek. Tegelijk blijkt het ook voor logistiek dienstverleners lastig om goed in te spelen op de wensen van webshops. Retailers en webwinkels kunnen e-fulfilmentbedrijven nog niet goed vinden en lijken elkaar ook vaak niet te begrijpen.

Webwinkels verdiepen zich niet genoeg in logistiek en hebben onvoldoende inzicht in de mogelijkheden van e-fulfilment. Aan de andere kant profileren e-fulfilmentbedrijven zich te weinig als sterke partners en realiseren zich niet genoeg dat e-fulfilment op veel punten verschilt van traditionele fulfilment. De kwaliteit van offertes is vaak erg wisselend en tarieven lopen sterk uiteen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie