(Onderzoek) koopgedrag van first time mums

Opvallend is het enthousiasme waarmee zwangere vrouwen zich storten op de oriëntatie van de vele babyproducten- en diensten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is een grote bewustwording van nieuwe behoeften. Daarbij heeft zij tijdens de zwangerschap nog relatief veel tijd om zich te oriënteren, daarna gaat de meeste tijd naar de baby. Dat blijkt uit het onderzoek van Sanoma Media.

Internet is veruit de belangrijkste oriëntatiebron voor moeders in elke fase, met ruime afstand gevolgd door bekenden en de winkel zelf. Zowel internetwinkels als informatieve websites worden flink afgestruind door de (aanstaande) moeders. Ondanks de belangrijke online rol, worden de meeste aankopen in de winkel zelf gedaan.

De rol van magazines als oriëntatiebron is vooral onder zwangere first time mums relatief hoog. Voor bijvoorbeeld kleding, speelgoed en de kinderkamer, maar ook verzorgingsproducten, zijn magazines de belangrijkste oriëntatiebron voor de (aanstaande) moeders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie