In het vierde kwartaal van vorig jaar noteerde Omnicom, moederconcern van onder meer TBWA\, DDB, BBDO en OMD, een inkomensgroei van bijna 3 procent naar ruim 4 miljard dollar, vergeleken met dezelfde periode in 2012.
In alle markten behalve West-Europa was er flinke groei. Organisch groeide het inkomen in Europa 'slechts' met 1,4 procent. Latijns-Amerika had de grootste organische inkomensgroei: 9 procent.
Als het gaat om disciplines dan was de organische inkomensgroei van advertising 4,8 procent. In het vierde kwartaal viel de inkomensdaling uit PR op: -3,7 procent.
De Amerikaanse communicatieholding won in 2013 voor 1,5 miljard dollar aan new business.
Omnicom is bezig met de voorbereidingen voor de fusie met Publicis. De Publicis Omnicom Group moet in het derde kwartaal van dit jaar echt beginnen, maar wacht nog op toestemming van de Chinese autoriteiten. Dat is de enige horde die de megaholding nog moet nemen, zo bleek vorige maand al en werd bij de presentatie van de jaarcijfers bevestigd door topman John Wren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!