Nu.nl werkt met één app voor beide devices. Het design is vernieuwd en beeld staat daarin centraal. Voor de iPad is er een redactioneel overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag en de app onthoudt wat de gebruiker al heeft gelezen - ook als dat op een andere device is.
De huidige mobiele apps van Nu.nl zijn meer dan 4 miljoen keer gedownload en zo’n vijf miljoen Nederlanders per maand bezoeken NU.nl via de apps en de mobiele site.
Uit gebruiksstatistieken is gebleken dat de iPad vooral ’s avonds wordt gebruikt. Daarom introduceert NU.nl ‘De Dag van NU’. Elke dag om 18.00 uur stelt de redactie een overzicht van het belangrijkste nieuws van die dag samen. Dit wordt gepresenteerd in een visuele tijdslijn.
Sociale media hebben een belangrijke rol in de apps. Sociale netwerk accounts en die van NUjij zijn eenvoudig te koppelen aan de app. Het delen van artikelen en het reageren op artikelen is zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.
NU.nl maakt als eerste Nederlandse nieuwsapp gebruik van iCloud om het leesgedrag van onze bezoekers van device naar device mee te nemen. Ook persoonlijke instellingen en nieuwsfilters worden op die manier beschikbaar op beide devices.
Binnen de nieuwe app zijn de mogelijkheden voor de adverteerders geoptimaliseerd. Voor de iPhone is het nu mogelijk rich media uitingen te plaatsen. Het content blok, het formaat dat zich online en op smartphone al heeft bewezen, is nu ook beschikbaar voor de iPad. Albert Heijn is launching partner van de app en vult de eerste maand de prestitial.
De app is gratis te downloaden in de iTunes Store.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!