Noren komen met zelfbouw tool voor mobile advertising

‘Madmaker’ moet mobiel adverteren voor uitgevers beter inzetbaar maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Noorse lanceert deze week de -tool, die het voor uitgevers en marketeers mogelijk moet maken om zelf mobile advertenties te kunnen produceren.  Er vindt momenteel een grote verschuiving in de markt plaats waarbij eindgebruikers in snel tempo naar mobiel switchen. Het toenemende mobiele verkeer benadrukt deze snelle verandering en de groei in mobile advertising budgetten zit nu ook in stroomversnelling. Veel uitgevers en adverteerders beschikken niet over de ervaring en tools om zelf advertentie campagnes te lanceren die geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik. De merken/adverteerders willen mobiel gaan adverteren, maar de meesten weten nog niet goed hoe ze hun campagnepagina&;s en materialen goed kunnen optimaliseren voor mobiel gebruik. Voor de verkoopteams bij uitgeverijen/mediabedrijven blijft de veelvoorkomende uitdaging dat ze geen gebruikersvriendelijke tools tot hun beschikking hebben die het voor iedere verkoper eenvoudig maken om mobiel gebruik in hun verkoopproces te betrekken. Meestal zijn ze genoodzaakt om hun product aan de hand van standaard PowerPoint-achtige presentaties te verkopen. Ze kunnen adverteerders geen realistische demo&;s laten zien van hoe een mobiele campagne er voor hun merk uit zou kunnen zien en op die manier de drempel voor de adverteerder verlagen om mobiel adverteren uit te proberen.

Volgens Boost moet hun nieuwe Madmaker hier de oplossing voor zijn. Het uitgangspunt van Madmaker is om het voor iedereen mogelijk te maken "in minder dan 5 minuten" een mobiele landingspagina te bouwen zonder dat daarvoor technische vaardigheden of designcapaciteiten vereist zijn. Øystein R. Skiri (CEO van Boost Communications)”Door het heel eenvoudig te maken om een mobiele campagne op te zetten, verkleinen we het huidige gat in de markt waar op dit moment zowel adverteerders als uitgevers geen slimme tools tot hun beschikking hebben om op een eenvoudige manier succes te hebben met mobiel adverteren.”

Tina Rødahl (Hoofd Media Industry bij Boost Communications) zal de marktuitbreiding naar de Nederlandse markt gaan leiden. Voor het uitrollen op de Nederlandse markt is Boost een partnerschap aangegaan met het Nederlandse .

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie