In de film zet KesselsKramer onder de titel 'Smart Flies Aer Lingus' de passagiers in het zonnetje. De zogenoemde 'slimme' reizigers die kiezen voor de nationale luchtvaartmaatschappij van Ierland staan centraal in de commercial variërend van families en toeristen tot professionals.
Voice-over Chris O'Dowd - bekend van de films Bridesmaids - vertelt over Ierland als het land van ontdekkingsreizigers, gezegend met het 'reis-gen'. De film is opgenomen in Terminal 2 van Dublin Airport en geeft het echte cabinepersoneel van Aer Lingus een podium.
Naast het Nederlandse reclamebureau, heeft ook de soundtrack een 'oranje' tintje. Het Metropole Orkest speelt onder de film een moderne opname van de klassieker 'Sentimental Journey', die is afgemixt door MassiveMusic.
Overname British Airways
Aer Lingus investeert ongeveer twee miljoen euro in de nieuwe campagne, vooral ook met het oog op de naderende overname door het moederbedrijf British Airways. Tegenover het Ierse volk wil de luchtvaartmaatschappij benadrukken dat het zijn nationale identiteit zal behouden.
In januari maakte Aer Lingus bekend het Europese account ondergebracht te hebben voor KesselsKramer. Een opvallende keuze, aangezien de luchtvaartmaatschappij tot die tijd alleen met Ierse bureaus had gewerkt.
Credits
Bureau: KesselsKramer
Klant: Mike Rutter, Dervila McGarry, Mary Kate Lavin (Aer Lingus)
Creatieven: Dave Bell, Richard Walker, Tash Ingall
Productie: Julia Llamas en Olly Ravaux
Strategie: Camiel Bulder
Regisseurr: MJ Delaney (Moxie Pictures)
Producers: Dawn Laren en Claire Jones
DoP: Martin Hill
Lokale productie maatschappij: Sweet Media
Muziek: ‘Sentimental Journey’ door het Metropole Orkest, MassiveMusic