Unilever introduceert het zogeheten Cleaner Planet Plan. Dit plan is een wereldwijd initiatief met de ambitie om te besparen op water, afval, CO2-uitstoot en het gebruik van milieubelastende grondstoffen. Unilever zegt dat met de producten die het Cleaner Planet Plan-logo dragen, de consument op een gemakkelijke manier een bijdrage aan een beter milieu kan leveren, zonder in te leveren op de kwaliteit. Het Cleaner Planet Plan richt zich in eerste instantie op Unilevers divisie Huishoudelijke Verzorging.
Consumenten kunnen volgens Unilever door de aanschaf van de producten met het Cleaner Planet Plan-logo op een gemakkelijke manier een bijdrage leveren aan een beter milieu. Het logo is te vinden op alle verpakkingen van OMO, Robijn en Sunil Klein & Krachtig en Sun Green Power.
Uit onderzoek van Unilever blijkt dat 30% van de ouders weleens gebruik maakt van producten die het milieu minder belasten en dat bijna de helft van de ouders niet weet hoe ze in de winkel kunnen zien welke producten minder milieubelastend zijn. Ook zou het onderzoek uitwijzen dat 75% behoefte heeft aan een manier waarop ze deze producten kunnen herkennen. Het Cleaner Planet Plan heeft de ambitie om de consument te motiveren zijn impact op het milieu te verkleinen, door duurzaam gedrag op het gebied van wassen en reinigen te stimuleren. Dit betekent voor de dagelijkse praktijk dat consumenten in de winkel producten vinden met het Cleaner Planet Plan-logo op de verpakking.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!