Dat zegt directeur Rob Koghee in een interview met Adformatie.
Het gaat in eerste instantie om de titel Knip Mode. ‘Met een Duitse uitgever hebben we een mondeling akkoord over Knip Mode, om een Duitstalige versie uit te gaan brengen. Volgend jaar moet de eerste Duitse Knip Mode uitkomen.'
Volgens Koghee zijn er voor meer van de New Skool Media titels mogelijkheden in het buitenland. ‘Ik verbaas me erover dat Nederlandse titels zo weinig licenties hebben in het buitenland. Andersom gebeurt dat wel veel. En dat terwijl wij toch goede bladenmakers hebben.’
Delicious restaurant
Koghee meldt ook dat deze maand in de nieuwe Markthallen in Rotterdam een ‘Delicious’ restaurant wordt geopend. Delicious is ook een titel van New Skool Media. ‘Wij zoeken nadrukkelijk dergelijke samenwerkingen en joint ventures. Delicious is geen snackbar en ook geen sterrentent. Zo’n concept past precies bij de Markthallen.’
Sanoma
Sanoma verkocht in juni dit jaar 19 van de 32 tijdschrifttitels die het vorig jaar in de etalage had gezet aan New Skool Media, opgericht door Koghee en Cor Jan Willig. Het zijn allemaal specialinteresttitels: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling and Zeilen.
Meer over de plannen en strategie van New Skool Media in het Mercurs-nummer dat op 12 december uitkomt.