De awards worden uitgereikt voor uitmuntende websites en online campagnes. Reclamebureau ACHTUNG! won twee awards in de categorie banner campaigns voor de Volkswagen Innovative. Zowel de vakjury als het publiek vonden inzending de beste van de vijf genomineerden. De campagne heeft als doel je bepaalde ‘slimme' technieken, die normaal door je auto worden uitgevoerd zonder dat je er erg in hebt, te laten ervaren.
Het Nederlandse reclamebureau Black Magic Marker heeft een Webby Award gewonnen voor tomtomsecrets.com: een ‘geheime’ interactieve handleiding die de onontdekte functies van een TomTom onthult. De Nederlands-Amerikaanse inzending Smarthistory.org won een Webby in de Educatie categorie, de website werd ontworpen door Lotte Meijer met een internationaal webteam.
De prestigieuze prijs wordt uitgereikt door The International Academy of Digital Arts and Sciences, waarin 650 webexperts, zakenmensen, visionairs en creatieve bekendheden zijn vertegenwoordigd, zoals zanger en acteur David Bowie, filmproducent Harvey Weinstein en Richard Branson, de oprichter van de Virgin Group.
TomTom’s Secret Services is door de jury als winnaar uitgeroepen in de categorie Consumer Electronics en moest het opnemen tegen onder andere het populaire Amerikaanse tech-log Wired.com. Black Magic Marker ontwikkelde de website om op een spraakmakende manier het product onder de aandacht te brengen. Eerder ontving het Amsterdamse bureau Black Magic Marker al een ‘Official Honoree’ Webby voor de website wo2online.nl
Smarthistory.org - een multimediaal kunstgeschiedenis 'webboek'-, bespreekt honderden hoogtepunten uit de Westerse kunstgeschiedenis in tekst en meer dan 150 videos. De website begon als blog van de Amerikaanse kunsthistorici Beth Harris en Steven Zucker. Op 8 juni worden in New York de Webby Awards uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!