[gastblog, door John de Vries en René Verbong]
Het is allemaal de schuld van Frank Lammers.
TUI’s ‘Simon the Ogre’ commercial wint in Engeland een D&AD pencil en in Cannes een Lion.
In Nederland blaft Frank hem vol met tekst en krijgt dezelfde commercial een Loden Leeuw.
In Nederland blijkt het keer op keer prima om de lollige goedzak te blijven.
Maar in Cannes moet je toch echt als die hunk uit het water komen.
Je moet de jury met heel goed werk verleiden.
Ook zonder Nederlandse juryleden als wingman.
Dus vertel in je beste Engels hoe jij de wereld beter maakt.
Laat vol overtuiging je nieuwste innovatie zien.
Maak een grap die ze ook over de grens begrijpen.
Alleen dan maak je kans tussen Amerikaanse impact,
de Engelse wittyness,
en de Zweedse gekkigheid.
Mocht het nou echt niet lukken: doe je dan maar als vrouw voor.
Vinden ze goed werk in Cannes.
John de Vries en René Verbong, Creative Directors, XXS Amsterdam.
Meer lezen over Cannes? Bekijk ons Adfo Cannes-channel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!