De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 18,6% (’s avonds 23,0) en de SBS-zenders 12,1% (en ‘s avonds 16,8%). De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden samen een aandeel van 11,3 overdag en 9,3 ’s avonds.
Nederland 1 was met 26,0% in het avondtijdvak weer ruim de marktleider. RTL4 had een aandeel van 11,6%. Op de derde plaats staat SBS6 met 9,1%. Over de gehele dag waren de verhoudingen 25,3, 9,9 en 6,4%.
Best bekeken programma was het NOS Journaal van 20.00 uur op woensdag met ruim 3 miljoen kijkers. Op een tweede plaats staan de uitzendingen rond de Dag van Nationale Rouw met ruim 2 miljoen kijkers.
In week 30 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 168 minuten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!