Nederland 1 ruim marktleider in week 30

De publieke zenders (NPO) hadden in week 30 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 38,5%. ´s Avonds was dat aandeel bijna net zo groot: 38,2%. Bij de zenders staat Nederland 1 ruim bovenaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 18,6% (’s avonds 23,0) en de SBS-zenders 12,1% (en ‘s avonds 16,8%). De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden samen een aandeel van 11,3 overdag en 9,3 ’s avonds.

Nederland 1 was met 26,0% in het avondtijdvak weer ruim de marktleider. RTL4 had een aandeel van 11,6%. Op de derde plaats staat SBS6 met 9,1%. Over de gehele dag waren de verhoudingen 25,3, 9,9 en 6,4%.

Best bekeken programma was het NOS Journaal van 20.00 uur op woensdag met ruim 3 miljoen kijkers. Op een tweede plaats staan de uitzendingen rond de Dag van Nationale Rouw met ruim 2 miljoen kijkers. 

In week 30 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 168 minuten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie