Premium

NBTC voert gezamenlijk campagne met Airbnb

Nationale toeristische organisatie haakt in op trend van social travelling voor de promotie van bestemming Holland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om een Google display campagne die zichtbaar is in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Duitsland. Op de grootste landelijke nieuwssites worden Airbnb-slaapplekken in Utrecht en Den Haag gepromoot. is de eerste nationale toeristische organisatie (NTO) die samenwerkt met Airbnb.

Social travelling is een ontwikkeling die steeds meer invloed op het zoek- en boekgedrag van internationale gasten uitoefent. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: &;Om ons marktaandeel uit te breiden en zelfs te behouden, is het van belang om nieuwe initiatieven op de voet te volgen en te ondersteunen waar deze van toegevoegde waarde zijn voor het inkomend toerisme. Airbnb voorziet in de behoefte van een groeiende groep reizigers. Vandaar dat wij graag met ze samenwerken. Gezamenlijk willen we ervoor zorgen dat de nieuwe groep reizigers een ‘leven als een local’ ervaring kan opdoen.”

NBTC verwacht dat er komend 16 miljoen buitenlandse gasten in Nederland verblijven. In combinatie met het beperkte aanbod van accomodaties vraagt dit om meer spreiding van de bezoekersstroom, zegt Vranken. “Airbnb biedt goede kansen voor het spreiden van bezoekers in tijd en met name in ruimte. Immers, de kans dat je van de gebaande paden gaat op aanraden van een gelijkgezinde of lokale vriend is groot. Deze samenwerking levert toegevoegde waarde op voor de bestemming Holland in een groot en groeiend concurrentieveld”.

Even Heggernes, country manager Nederland Airbnb: “NBTC laat hiermee zien dat zij betrokken zijn bij de groei van de ‘sharing economy’ en dat ze voorop lopen op het gebied van innovatie. De gasten van Airbnb verblijven op plekken waar de locals leven en willen authentieke ervaringen opdoen. Ze brengen hun tijd vaak door in de lokale buurten en maken daar gebruik van de voorzieningen. Op die manier zorgt Airbnb ervoor dat het toerisme zich verspreid over de hele stad, waar lokale buurten, restaurants en winkels van profiteren.” 

Elk van de partners draagt bij in de kosten van de campagne. Het creatieve deel is ontwikkeld door Airbnb op basis van een gezamenlijke briefing. 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie