Reclameduo Frank de Ruwe en Lard Breebaart van reclamebureau Natwerk lanceren het wijnmerk Brusco en blazen daarmee het naar de onderste wijnschappen afgezakte product nieuw leven in. Zij vonden de tijd rijp voor een comeback van Lambrusco. 'Want Lambrusco is in vergelijking tot de meeste wijnen van zeer goede kwaliteit.'
De Ruwe en Breebaart beschrijven Brusco als volgt: 'Het is een frisse, licht mousserende, rode Lambrusco, die koud wordt gedronken. Een wijn afkomstig uit dé Lambrusco streek Emilia-Romagna in Noord Italië.' De eerste batch Brusco werd gemaakt van 100 kilo stuntdruiven (zie filmpje), de Grasparossa druif, 'een Lambrusco-druif met lef, pit en karakter'. De wijn is geproduceerd door experts uit Emilia-Romagna.
De eerste fles van wordt op 6 maart in de Gouden Bocht te Amsterdam ontkurkt door mode-icoon Olcay Gulsen en gekeurd door sommelier Milton Verseput. Vanaf donderdag 6 maart is Brusco te verkrijgen via www.brus.co.
Eerder bracht Natwerk al een zelfontwikkelde limoncello op de markt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!