In de afgelopen jaren is Licor 43 uitgegroeid tot één van de populairste likeuren van Nederland. Met de campagne wil het likeurmerk zijn focus verleggen van pure likeur, naar het ideale mixdrankje.
‘Na zeven jaar wordt het tijd voor een uitstraling die past bij het merk anno nu en bij de hedendaagse liefhebber van onze likeur’, aldus global brand director Matthew Turner. ‘Zowel in Nederland als in andere Europese landen zien we een duidelijke trend. Waar Licor 43 voorheen vooral puur werd gedronken, zien we dat Nederlanders de drank steeds vaker mixen. Met de nieuwe commercial heb ik er alle vertrouwen in dat we onze leidende positie de komende jaren behouden en versterken.’
Spaanse furie
In de film is een rooftop party te zien, die in het water dreigt te vallen als de stroom uitvalt. Dankzij het ritme van de Cajon, een prachtige dame en de gouden gloed van de drank, gaat het feest gewoon door. Daarmee komen in de film de kernelementen van het Spaanse merk naar voren: passie, hartstocht, temperament en een opzwepend ritme.
De commercial is geschoten door de Zweedse regisseur Christian Larson, die eerder muziekvideo’s voor Sigur Rós, Kylie Minogue en Tinie Tempah regisseerde.
De internationale campagne ging op 4 september in première en omvat naast de TV commercial ook radio, print-, online media en PR.
Credits
Bureau: Wonder + Love
Verantwoordelijke bij opdrachtgever (Nederland): Sanne van den Berg
Regie: Christian Larson
Media advies en -inkoop: MediaXplain
PR-bureau Nederland: Blyde