Studio Sport Eredivisie werd zowel op zaterdag als zondag goed bekeken. Naar de samenvattingen van de wedstrijden op zaterdagavond keken 1.682.000 mensen. Gisteravond waren dat er bijna 2,7 miljoen.
Nederland 1 is daarmee weer ruim marktleider over de hele week (week 32). De zondagavond was een groot succes met vier programma's op de eerste vier plaatsen. Na Studio Sport Eredivisie waren dat het NOS Journaal van 20.00 uur met 2,8 miljoen kijkers, Tussen Kunst en Kitsch met bijna 1,8 miljoen en Eén Tegen 100 met 2 miljoen kijkers.
Zenders en weekaandelen
De publieke zenders behaalden in week 32 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,7%, in het avondtijdvak 36,3. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 21,5% ('s avonds 24,7) en de SBS-zenders 13,6% ('s avonds 17,4).
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) deden het de afgelopen week beter dan de afgelopen weken, door onder meer de start van de voetbalcompetitie op Fox Sports Eredivisie. Samen hadden ze over de hele dag een marktaandeel van 13,9 en in het avondtijdvak 8,2.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!