MessageLab traint niet-professionele woordvoerders in woordvoering

Omdat ook ambassadeurs bijdragen aan het versterken van de merkwaarden

‘De klassieke mediatraining is dood. Lang leve de mediatraining!’ Met dit statement presenteert MessageLab zich, een nieuw label van PR-bureau NewsLab.

MessageLab richt zich op het trainen van zogeheten key-medewerkers tot merkambassadeurs. Deze medewerkers worden getraind in messaging en storytelling, en om maatschappelijke discussies rond hun organisatie op een positieve manier te adresseren.

Zo leveren zij, naast de officiële woordvoerders en de directie- en MT-leden, een belangrijke bijdrage aan het uitbouwen van de merkwaarden en de reputatie van hun organisatie.

Trots

Binnen elke grotere onderneming zijn, behalve de traditionele perswoordvoerders, ook ambassadeurs te identificeren die in staat moeten zijn om het verhaal over hun merk naar buiten te brengen. In gesprekken met klanten, leveranciers en andere stakeholders, maar ook via hun eigen socialmediakanalen. Key-medewerkers die vanuit hun trots op hun organisatie in staat zijn om te helpen bouwen aan de corporate reputatie.

Zelfvertrouwen

‘Deze medewerkers moeten weten langs welke lijnen hun organisatie communiceert. Ook zíj moeten kennis hebben van het message house, de corporate story, van de stip op de horizon en van de maatschappelijke discussies die rond hun merk spelen. Het gaat niet alleen om de inhoud, maar ook om de manier waarop die kennis wordt gedeeld. MessageLab maakt hen mondiger en geeft hun zelfvertrouwen om het verhaal te vertellen’, aldus Hans Ekhart, managing director van NewsLab en trainer bij MessageLab.

FOTO: 123RF/PICSFIVE

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie