'Eye on Asia', van reclamebureau Grey en marktonderzoekbureau Millward Brown, is een studie naar merkbeleving en ontvankelijkheid voor reclame in 12 landen in Azie. Google 'Eye on Asia' en je concludeert twee dingen: 1. Hij staat (nog) niet online en 2. het is geen originele naam.
Ondanks die twee handicaps, meldt de studie een paar interessante resultaten.
Bijvoorbeeld het feit dat Singaporezen veel ontvankelijker zijn voor reclameboodschappen en andere manieren die marketers gebruiken om met hen in contact te komen. 74% Vertrouwt erop dat marketers een goede klus klaren op dat gebied, een aantal dat elders in de regio meer dan de helft lager ligt.
Dat gaat gepaard met een relatief lage reclamemoeheid in Singapore: 58% vindt de reclamedichtheid te groot, terwijl het regiogemiddelde op 69% ligt.
Dat die twee verschijnselen met elkaar te maken hebben, ligt voor de hand. Dat is minder duidelijk het geval met de mate van locale versus wereldmerkwaardering in Singapore: een benedengemiddeld aantal van 70% vindt dat locale merken zich kunnen meten met wereldmerken. Maar liefst 96% vindt dat Singapore er meer eigen wereldmerken op na zou moeten houden.
Die laatste kun je op dit moment inderdaad op de vingers van een hand tellen. Google vindt ze onder die noemer al helemaal niet.
Bron: Straits Times
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!