Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 28 procent, aldus Experian, dat onderzoek deed onder 1000 marketeers wereldwijd. 65 procent van de marketeers geeft dus aan nog steeds in zekere mate in silo’s te werken. Slechts 29 procent van de topmarketeers (niveau van directeur of hoger) ziet dit echter als de grootste uitdaging.
Volgens Experian zien marketeers de koppeling van datastromen, investeren in de juiste technologie en het doorbreken van silo’s binnen de eigen organisatie als belangrijkste uitdagingen. Een juiste uitvoering is tevens de sleutel voor succes.
Storytelling prioriteit
Senior marketingleaders geven het komende jaar prioriteit aan ‘storytelling’. Als tweede focuspunt wordt genoemd de vertaling van klantkennis naar waardevolle interacties.
89 procent van de marketeers geeft aan voor uitdagingen te staan bij het vaststellen van een volledig klantbeeld.
Het hele onderzoek is hier te downloaden (na achterlaten gegevens)