Het marktonderzoekbureau onderzocht de bekendheid, waardering en behoefte aan service-abonnementen.
In Nederland ontstaan meer initiatieven, niet alleen gespecialiseerde varianten (zoals groente- en fruittassen), maar ook met een breder aanbod, zoals persoonlijke verzorging en cadeaudiensten.
42 procent van de ondervraagde mensen is bekend met het begrip service-abonnement. Een deel van hen dient hierbij ook aan CV-apparatuur.
De topvijf van serviceproducten waarin men geïnteresseerd is bestaat uit:
1. groentetas (27 procent)
2. gezonde-maaltijdservice (16 procent)
3. koffieabonnement (13 procent)
4. cadeaupakket (13 procent)
5. verrassingsabonnement (12 procent)
Daarnaast is er volgens MarketResponse interesse in een notenabonnement, wijnabonnement, boxershorts, T-shirts, openhaardhout en een stomerijservice.
De groep 25-34 jaar heeft de meeste interesse in een abonnement. Waar de gemiddelde interesse op 22 procent ligt, is dat bij deze groep op 36 procent. Vrouwen en inwoners van stedelijk gebied hebben meer interesse dan andere ondervraagden.
Nadelen
Uit het onderzoek blijkt dat er ook nadelen kleven aan service-abonnementen. Men wil nergens aan vast zitten, wil de mogelijkheid hebben zelf te kiezen en soms vindt men de kosten te hoog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!